Statut Kancelaří
Představenstvo České komory autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě (dále jen Komora) v souladu s ustanovením § 23 odst. 6 písm. i) a § 30 odst. 1 zákona č. 360/1992 Sb., o výkonu povolání autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen Zákon) schválilo dne 5. 3. 2015 tento
ČESKÉ KOMORY AUTORIZOVANÝCH INŽENÝRŮ A TECHNIKŮ ČINNÝCH VE VÝSTAVBĚ
Působnost statutu
Statut kanceláří doplňuje Organizační řád Komory schválený shromážděním delegátů dne 21. 3. 2015; upravuje postavení kanceláří vystupovat v právních vztazích při zajišťování hospodářské a statutem vymezené činnosti, její působnost při zajišťování organizační, řídící, odborné, vzdělávací, ekonomické a administrativní činnosti a vztah kanceláře vůči členům Komory.
Právní postavení kanceláří
- Komora je samosprávná stavovská organizace s působností v České republice.
- Komora je právnická osoba zřízená podle ustanovení § 23 a následných paragrafů Zákona. Českým statistickým úřadem má přidělené identifikační číslo CZ 45770743. Sídlem Komory je Praha. Komoru navenek zastupuje předseda Komory.
- Kancelář Komory v Praze (dále jen kancelář Komory) je vnitřní organizační jednotkou zřizovanou Komorou ve smyslu § 30, odst. 4 Zákona.
- Kancelář Komory a její vnitřní organizační pobočky zřízené v krajích jsou povinny se řídit Zákonem, řády a dalšími vnitřními předpisy Komory a tímto statutem.
Organizační uspořádání kanceláří
- K zajištění odborných, ekonomických, administrativních a dalších vymezených činností Komory jsou v souladu s § 30 odst. 4 Zákona zřízeny v Praze kancelář Komory a v krajích její vnitřní organizační pobočky (dále jen oblastní, resp. regionální kancelář).
- V čele kanceláře Komory stojí ředitel kanceláře.
- Za činnost kanceláře Komory zodpovídá ředitel kanceláře Komory, který je zaměstnancem Komory.
- Ředitele kanceláře Komory jmenuje a odvolává předseda Komory na návrh představenstva Komory.
- V čele oblastní resp. regionální kanceláře stojí tajemník kanceláře.
- Pracovní poměr s tajemníkem kanceláře uzavírá ředitel kanceláře Komory na návrh výboru oblasti.
- Za administrativní činnost, provoz a správu majetku oblastní resp. regionální kanceláře zodpovídá tajemník kanceláře, který je zaměstnancem Komory.
- Při zajištění činnosti se tajemník kanceláře řídí pokyny vydanými předsedou oblasti, metodicky je tajemník kanceláře řízen ředitelem kanceláře Komory.
- Za odbornou, ekonomickou, organizační a vzdělávací činnost v oblasti zodpovídá předseda oblasti.
Kancelář Komory
- Zajišťuje činnost předsedy a místopředsedů Komory, představenstva, autorizační rady, dozorčí rady, stavovského soudu a jeho disciplinárních senátů, pracovních skupin (odborných komisí, odborných rad).
- Zajišťuje správu majetku Komory a zabezpečuje veškeré hospodářské a administrativní činnosti Komory.
- Organizačně zajišťuje Shromáždění delegátů.
- Vede stanovenou evidenci žadatelů o autorizaci a seznam autorizovaných osob.
- Přijímá žádosti o registraci osob, které nejsou občany České republiky.
- Vede seznamy registrovaných osob.
- Vede evidenci autorizovaných inspektorů.
- Zajišťuje informace pro členy Komory, jejich zpracování, vydání a distribuci.
- Zajišťuje správu majetku kanceláře a v souladu s ekonomickými pravidly Komory zabezpečuje veškeré hospodářské a administrativní činnosti Komory.
- K zajištění vymezených činností zřizuje odborná střediska, např. středisko autorizací, středisko vzdělávání a informací, středisko legislativně právní a středisko informačních technologií.
Ředitel kanceláře Komory
- Kancelář Komory je řízena ředitelem kanceláře Komory s vysokoškolským vzděláním technického nebo ekonomickosprávního zaměření.
- Ředitel kanceláře Komory určuje svého zástupce.
- Ředitel kanceláře Komory je oprávněn jednat jménem Komory v rozsahu zmocnění delegovaných mu předsedou Komory a v případech, kdy je kancelář Komory pověřena výkonem rozhodnutí jednotlivých orgánů Komory.
- Ředitel kanceláře Komory metodicky řídí oblastní resp. regionální kanceláře.
- Ředitel kanceláře Komory řeší pracovně právní vztahy zaměstnanců Komory a v rámci pracovních smluv upřesňuje podmínky jejich činnosti.
Oblastní kanceláře
- Zajišťují činnost výboru oblasti a podle potřeby i činnost ostatních funkcionářů Komory.
- Vedou evidenci členů oblasti.
- Přijímají žádosti o autorizaci.
- Vydávají doklady dotčeným osobám dle § 23 odst. 7 Zákona.
- Organizují akce Celoživotního vzdělávání členů Komory a vyhodnocují účast a aktivitu členů oblasti na těchto akcích.
- Organizačně zajišťují valné hromady oblastí.
- Zajišťují správu majetku kanceláře a v souladu s ekonomickými pravidly Komory zabezpečují veškeré hospodářské a administrativní činnosti Komory v oblasti.
- Spolupracují s orgány státní správy, místní samosprávy, odbornými organizacemi a školami.
- Ve shodě s orgány Komory spolupracují s obdobnými zahraničními institucemi, zejména s příhraničními kancelářemi zahraničních profesních Komor.
- Úřední hodiny stanovují ve spolupráci s kanceláří Komory tak, aby byl v oblasti vhodně zajištěn styk s veřejností v ranních i odpoledních hodinách.
Vedení oblastních kanceláří
- Oblastní kancelář je vedena tajemníkem, který má nejméně střední nebo vyšší odborné vzdělání.
- Tajemník oblastní kanceláře je při zajišťování administrativní činnosti, provozu a správy majetku oblastní kanceláře řízen ředitelem kanceláře Komory a při realizaci odborné, ekonomické, organizační a vzdělávací činnosti se řídí pokyny předsedy oblasti.
Regionální kanceláře v Praze a v Brně
- Podmínky pro činnost předsedy, místopředsedů Komory a dalších členů orgánů Komory při jejich působení v Praze a v Brně.
- Podmínky pro činnost disciplinárního senátu, dozorčí komise a pracovních skupin (odborných komisí, odborných rad) při jejich působení v Praze a v Brně.
- Podmínky pro činnost redakčních rad odborných časopisů Komory a jejich vydávání v Praze a v Brně.
- Podmínky pro činnost zkušebních komisí v Praze a v Brně.
- Podmínky pro složení předepsaného slibu v Praze a v Brně a tento slib organizují.
- Odborné a organizační činnosti z pověření ředitele kanceláře Komory.
Ostatní ustanovení
- Ke dni účinnosti tohoto statutu se ruší původní statut kanceláří ze dne 10. 6. 2011.
- Tento statut nabývá účinnosti dnem 5. 3. 2015.